Deze bouwsteen richt zich op
- Hoe kijken anderen naar de kwaliteit van onze zorg?
- Wat vinden zij van de manier waarop we ons verantwoorden?
Over de bouwsteen
Omdat wij het belangrijk vinden om goede kwaliteit te leveren, controleren en toetsen we onszelf regelmatig. Maar hoe kijkt een buitenstaander naar ons kwaliteitsdocument? Welke kritische punten komen er dan naar voren en wat kunnen we daar van leren?
Bij Linc naar Zorg doen we het graag anders. En omdat we het belangrijk vinden dat onze cliënten weten waar we mee bezig zijn, hebben we het kwaliteitsdocument dit jaar anders vormgegeven. Geen dik pak papier met moeilijke woorden, maar een kwaliteitspagina op onze website. Op deze pagina vind je informatie en video’s over hoe wij bij Linc te werk gaan.
Externe visitatie
Eens in de twee jaar nodigen we minimaal 2 extern deskundigen uit. Ze kijken hoe wij de kwaliteit van onze zorg zelf zien en hoe we deze onderbouwen in het kwaliteitsdocument. Dat noemen we “externe visitatie”. In 2023 hebben we Prisma uitgenodigd.
"Op dinsdag 21 maart hebben wij een bezoek gebracht vanuit Prisma aan jullie bij Linc naar Zorg. Jullie hebben ons hartelijk ontvangen en een welkom gevoel gegeven, precies waar Linc naar zorg voor staat! Mooie voorwaarden om tot een open gesprek met elkaar te komen, hier staat onze reactie op het lezen van jullie kwaliteitsbeleid op de website en de visitatie op basis van de bouwstenen."
Interne reflectie
Intern reflecteren we met onze medewerkers, maar ook met onze cliënten. Zij hebben de kwaliteitspagina, de video's en het achterliggende kwaliteitsrapport ook bekeken. Hieronder lees je hun reacties.
Reactie Cliënten
Dit vind ik van de tekst
De tekst is duidelijk en begrijpelijk. Er wordt geen moeilijke woorden gebruikt of deze worden uitgelegd. Het is fijn dat er gewerkt wordt met kleine stukjes tekst. Dat maakt het overzichtelijk.
Dit vind ik van de filmpjes
De filmpjes zijn boeiend om naar te kijken. Ze geven voor nieuwe cliënten een goed beeld. Wel zijn de filmpjes wat verouderd en is een van de filmpjes te lang. Tip voor nieuwe filmpjes; houd ze kort en zorg dat er niet te veel verschillende mensen iets vertellen. Ook mag het taalgebruik niet te moeilijk zijn.
Dit vind ik van de site
Nieuwe cliënten krijgen een goed beeld van de manier van werken bij Linc naar Zorg.
Benieuwd naar de
andere bouwstenen?