ik ben professional
menu
Bouwsteen 4
Inzicht in kwaliteit

Deze bouwsteen richt zich op

  • Hoe kijken anderen naar de kwaliteit van onze zorg?
  • Wat vinden zij van de manier waarop we ons verantwoorden?

Over de bouwsteen

Omdat wij het belangrijk vinden om goede kwaliteit te leveren, controleren en toetsen we onszelf regelmatig. Maar hoe kijkt een buitenstaander naar ons kwaliteitsdocument? Welke kritische punten komen er dan naar voren en wat kunnen we daar van leren?

Bij Linc naar Zorg doen we het graag anders. En omdat we het belangrijk vinden dat onze cliënten weten waar we mee bezig zijn, hebben we het kwaliteitsdocument dit jaar anders vormgegeven. Geen dik pak papier met moeilijke woorden, maar een kwaliteitspagina op onze website. Op deze pagina vind je informatie en video’s over hoe wij bij Linc te werk gaan.

Inzicht in kwaliteit

Externe visitatie

Eens in de twee jaar nodigen we minimaal 2 extern deskundigen uit. Ze kijken hoe wij de kwaliteit van onze zorg zelf zien en hoe we deze onderbouwen in het kwaliteitsdocument. Dat noemen we “externe visitatie”. In 2023 hebben we Prisma uitgenodigd.
"Op dinsdag 21 maart hebben wij een bezoek gebracht vanuit Prisma aan jullie bij Linc naar Zorg. Jullie hebben ons hartelijk ontvangen en een welkom gevoel gegeven, precies waar Linc naar zorg voor staat! Mooie voorwaarden om tot een open gesprek met elkaar te komen, hier staat onze reactie op het lezen van jullie kwaliteitsbeleid op de website en de visitatie op basis van de bouwstenen."

Interne reflectie

Intern reflecteren we met onze medewerkers, maar ook met onze cliënten en de raad van commissarissen. Zij hebben de kwaliteitspagina, de video's en het achterliggende kwaliteitsrapport ook bekeken. Hieronder lees je hun reacties. 

Reactie Cliënten

De pagina ziet er mooi uit. Het geeft goed beeld welke zorg Linc naar Zorg kan bieden. De lay out is mooi en de onderdelen zijn makkelijk aan te klikken. De filmpjes spreken erg aan en de verhalen van cliënten zijn erg waardevol. We vinden het goed dat er maar één versie is, die toegankelijk is voor iedereen. Blijf letten op afkortingen en moeilijke woorden. Sommige gedeeltes zijn moeilijk te begrijpen voor cliënten.

Linc naar Zorg heeft weinig klachten. Is de klachtenprocedure voldoende bekend?

De opkomst van meedenkpanels mag groter, we willen meer op locatie organiseren. We vinden het belangrijk dat cliënten zich vertegenwoordigd voelen.

Reactie Raad van Commissarissen

De raad kan de dynamische verslaglegging over de kwaliteit in 2022 zeer waarderen. De portretten van deelnemers en medewerkers op de website geven naar ons idee een goed beeld over 'Gewoon Wonen' en werken bij Linc naar Zorg. Het kwaliteitsrapport geeft een helder overzicht van de behaalde doelen en acties. Het vraagt lef om te groeien met onzekerheden rond voldoende gekwalificeerde medewerkers. Toch lukt het de organisatie steeds weer om mensen te vinden en aan hen te binden. Dit wordt door de cliënten ook duidelijk gewaardeerd. Voor 2023 zijn er realistische verbeterdoelen op de bouwstenen opgesteld, welke voor ons goed te volgen zijn en kijken uit naar deze voortgang.  Het oprichten van de OR vinden wij een mooie mijlpaal en wij wensen de gekozen leden veel succes met deze belangrijke taak en zien uit tot nadere ontmoeting in 2023 tijdens ons gezamenlijk overleg. 

Benieuwd naar de
andere bouwstenen?

Bouwsteen 1
Het zorgproces rondom de individuele persoon
Bekijk bouwsteen
Bouwsteen 2
Onderzoek naar ervaringen van mensen met een beperking
Bekijk bouwsteen
Bouwsteen 3
Professionele ontwikkeling
Bekijk bouwsteen