Deze bouwsteen richt zich op
- Wat cliënten zelf vinden van hun kwaliteit van leven en de kwaliteit van zorg en ondersteuning.
- De samenwerking tussen cliënt, hun netwerk, de medewerkers en vrijwilligers.
Over de bouwsteen
Deze bouwsteen gaat over hoe wij met onze cliënten in gesprek gaan over de zorg die ze krijgen. Wat vinden ze ervan? Wat kan er beter?
Dat doen we op verschillende manieren. Meer informatie over bijvoorbeeld het tevredenheidsonderzoek, vind je hieronder. Maar onze cliënten vertellen ook graag zélf aan je hoe zij het ervaren. Video 1 geeft een inkijkje in wonen en werken bij Linc naar Zorg. In video 2 zie je hoe we onze cliënten betrekken bij alles wat we doen én hoe zij hun stem kunnen laten horen.

Tevredenheids-
onderzoek
In de zomer van 2021 is er een cliënttevredenheidsonderzoek afgenomen onder alle cliënten van Linc naar Zorg. De gemiddelde score over alle domeinen is 3,07(2020: 3,16). Onze kunnen goed aangeven waar zij graag mee door willen gaan en waar zij graag actie willen. Deze informatie gebruiken we voor het bijstellen van het zorgplan van de cliënt.
Klachtenafhandeling
Bij de open cultuur van Linc past het om over alles met elkaar in gesprek te gaan. Ook als cliënten niet tevreden zijn doen we dat. Soms is dat niet genoeg. Dus mocht er toch een klacht zijn of is er behoefte aan onafhankelijk advies dan kunnen alle cliënten terecht bij de klachtenfunctionaris van Zorgbelang. Het afgelopen jaar is er één klacht ingediend.
Meedenkpanel
In 2022 heeft een meedenkpanel plaatsgevonden. De stuurgroep denkt na over hoe we zoveel mogelijk cliënten hierbij kunnen betrekken.
Cliëntverhalen
Benieuwd naar de
andere bouwstenen?